Stafmedewerker organisatiebeheer en juridische zaken
Niveau A1a-A3a - voltijds statutaire aanstelling – 38/38
Wat ga je doen?
Als stafmedewerker Organisatiebeheer en Juridische Zaken ben je de rechterhand van de algemeen directeur. Je werkt mee aan het organisatiebeheer, bouwt het organisatiebeheersingssysteem verder uit en ondersteunt verbetertrajecten. Je hebt een neus voor wat er moet gebeuren, ziet werk liggen en pakt het aan. Daarnaast draag je bij aan het optimaal inzetten van digitale tools in onze werking. Je zorgt ervoor dat de besluitvorming niet alleen vlot verloopt, maar ook juridisch correct is en blijft. Met jouw scherpe blik en verantwoordelijkheidsgevoel bewaak je de rechtszekerheid van onze werking en versterk je zo de bestuurskracht van het lokaal bestuur.
In tweede instantie neem je op vraag van de algemeen directeur ook een juridische regierol op: je verleent advies bij complexe dossiers en wetgevingsvragen, behandelt klachten in het kader van bestuurlijk toezicht door de gouverneur, coördineert de contacten met advocaten en bewaakt de bijhorende termijnen.
Wie ben jij?
Je bent iemand die complexe materie helder kan vertalen, zowel schriftelijk als mondeling. Je communicatievaardigheden in het Nederlands zijn uitstekend. Je werkt nauwkeurig en discreet, maar ook proactief en oplossingsgericht. Samenwerken doe je graag, maar zelfstandig werken gaat je minstens zo goed af. Je combineert juridische expertise met organisatie-inzicht, en je haalt energie uit het meedenken over hoe onze werking beter, efficiënter en toekomstgericht kan. Je werkt zeer vlot met Office 365, ervaring met data- en rapporteringstools (zoals Power BI) is een plus.
Om in aanmerking te komen dien je te beschikken over een Masterdiploma, bij voorkeur Rechten, of gelijkgesteld mits relevante juridische expertise. Indien je niet over een masterdiploma (of een daarmee gelijkgesteld diploma) beschikt kom je in aanmerking indien je slaagt voor een capaciteitstest. 
Wat bieden wij jou?
-
Een bruto maandloon tussen € 3864,35 (geen ervaring) en € 6800,20 (bedragen bij voltijdse tewerkstelling). Een weddesimulatie is mogelijk na eenvoudige aanvraag. Relevante privé-ervaring wordt onbeperkt mee in rekening gebracht (na vergelijking vorige functies en na goedkeuring door de algemeen directeur). Ervaring bij de overheid wordt sowieso in rekening gebracht.
-
Maaltijdcheques (€ 7,5 per gewerkte dag).
-
Tweede pensioenpijler 3% van het jaarlijks brutoloon.
-
Jaarlijks cadeaucheques van 40€.
-
Vergoeding woon-werkverkeer met de fiets (€ 0,36/km) of met het openbaar vervoer.
-
Een volwaardige hospitalisatieverzekering voor jezelf en mogelijkheid om gezinsleden tegen betaling aan te sluiten.
-
Mogelijkheid tot fietsleasing.
-
Gunstige verlofregeling: 30 dagen vakantie, 11 wettelijke feestdagen, 3 lokale feestdagen (op voltijdse basis).
-
Dienstvrijstelling op de eerste werkdag van het jaar.
Waarom kiezen voor ons?
Je krijgt een uitdagende en veelzijdige functie waarin je écht impact hebt op het bestuur en de organisatie. Je werkt in een collegiale sfeer waar respect, deskundigheid en vertrouwen centraal staan. Bovendien krijg je de ruimte om jouw ideeën te realiseren en jezelf verder te ontwikkelen.
Solliciteren?
De selectieprocedure bestaat uit
-
Capaciteitstest (enkel voor wie niet over een Masterdiploma beschikt) (tussen 17 en 21 september – online) 
-
Speeddate (woensdag 1 oktober in de namiddag - Oosterzele)
-
Assessment center (woensdag 8 oktober of donderdag 9 oktober - Oostkamp)
-
Mondelinge proef met presentatie van een case die je een week op voorhand toegestuurd krijgt (datum wordt later gecommuniceerd - Oosterzele)
Solliciteren kan tot uiterlijk woensdag 10 september 2025. Dit kan zowel via mail (lara@pregunta.be) als per post t.a.v. Lara Vermeulen, Vossensteert 70, 8310 Assebroek (datum poststempel of e-sollicitatie telt).
​
Jouw kandidatuur is geldig als wij tegen de uiterlijke sollicitatiedatum volgende documenten hebben ontvangen:
-
Recent cv
-
Motivatiebrief
-
Kopie van jouw diploma
-
Kopie van het uittreksel van jouw strafregister (max. 3 maand oud)
​
Het lokaal bestuur houdt geen rekening met kandidaten die door omstandigheden (ziekte, overmachtssituaties, overlap agenda, …) niet kunnen deelnemen aan één of meerdere selectieonderdelen. In dergelijke situatie zal de kandidaat verplicht zijn om zich terug te trekken uit de selectieprocedure. 
Na afloop van de procedure wordt een wervingsreserve opgesteld, met een looptijd van 1 jaar. De geldigheidsduur is verlengbaar voor zover de maximale geldigheidsduur van de wervingstermijn de termijn van 3 jaar niet overschrijdt.
Meer informatie vind je in de informatiebrochure:
​​
​
​​
​​Gemeentebestuur Oosterzele zet zich in om gelijke kansen en diversiteit op de werkvloer te bevorderen. De kwaliteiten van ons personeel zijn belangrijker dan leeftijd, geslacht, handicap of afkomst.